Thursday, August 23, 2007

Iltizam dan cita-cita

Setiap insan mempunyai keinginan dan cita-cita, mereka ini beriltizam untuk merealisasikan cita-cita mereka dan memenuhi keinginan mereka. Disamping memenuhi kehendak kehidupan dan segala tuntutan hidup. Bukan senang untuk memenuhi cita-cita, dlm perjalanan menuju cita-cita byk onak duri dan ranjau yang perlu ditempuhi. Berkat doa, kesabaran dan kecekalan, maka cita-cita itu dapat dipenuhi atau pun sekurang-kurangnya hampir kepada apa yang diharapkan. Ini bukan satu tugas mudah dan tidak semua insan mampu melakukannya.

Buat masa ini, cita2 aku adalah untk beli reket lagi, hehehehe


Reket Idaman pertama






perkenal kan Babolat Pure Drive Andy Roddick, headsize 100 sq in, 27 in length, diperbuat dari graphite kevlar, sekarang mmg payah nak cari reket2 terbaru yg pakai graphite kevlar, aku pun lupa pasal apa aku tak beli reket ni dulu, mungkin sebab stiff sgt kot, tapi tak kisah la .. ini lah reket yg memang aku nak beli ... cantik pun yer gak ... kalau boleh ... sekarang ni gak aku nak pegi beli, tapi duit takde ... heheheh


Reket Idaman kedua
Ini pulak Head Agassi Limited Edition, head size 107 sg in, oversize reket, aku minat reket ni sebab .... limited edition kot .. hehehe, tapi aku baca review dia mmg bagus la ... kat Mesia takde jual, kat US ada .. aku p london aritu tu pun ada gak , tapi mahal la plak .. RM1000 ringgit ...

Reket idaman ketiga




Ini pulak salah satu reket klasik yang tiada tandingannya, reket ini pernah dipakai oleh agassi and michael chang sewaktu mereka masih anak2, Prince Original Graphite Oversize, reket ni dibuat spenuhnya dengan graphite ... dah jadi legend reket ni ... kat Mesia dah takde jual, sebabnya reket ni famous masa zaman 80an, tapi kalau ada sapa2 nak jual bagitau aku ok ...

Reket idaman keempat



ohhh ini lah dia .. satu lagi legenda, Wilson Pro Staff 6.0 Original, head size 85 sq in, reket ini mempunyai kisah sejarah yg unik, mula dipakai awal 80an kot, mula2 buat kat kilang wilson di chicago, pastu pindah ke st. vincent dan kemudian ke taiwan n china. model yg paling terkenal ada dari buatan st vincent. tapi takde kat pasaran la .. kalau ada pun 2nd hand, n masih lagi mahal. model yg ada sumer made in china, kat Mesia takde jual, akt US jer, reket ni penah di pakai oleh Pete Sampras, Jim Courier, Mary Pierce pun penah kot, reket ni mmg betul2 legenda, sampai la ni pun masih lagi terjual dan still leh jadi best seller, aku kena ada reket ni, tapi yer la kan .. reket ni bukan sebarang reket, yg nak pakai kena la handal .. ntrp 5.0 keatas


Reket idaman kelima, yakni yang penghabisan


Ini lah reket roger federer, head size 90 sq in, cantik .... sebab tu aku nak beli ... heheheh

Kesimpulan

kalau ada duit aku beli la reket2 ni, kalau korang nak hadiahkan kat aku ... aku ok jer ... hehehe

8 comments:

Unknown said...

hehehe..dari aku hadiahkan reket kat ko..baik aku guna duit tu utk beli meja pingpong baru... hahaha..

TJ said...

sebab tu la ko kena OT bebanyak ai, nak beli ping pong table lagi ... reket tenis aku lagik ... buakn 1 tau .. ada lima aku nak tu ...OT tau ... jgn malas .. heheheh

Anonymous said...

hey, sorry my malay is not so good...this blog is cool, cause i am also atennis freak! but dun have so many rackets lah... i am 17 from johor... and started tennis last year... how old are you?

Unknown said...

Wahh...dah berubah laa kaler blog ko... hehehe... emm...tak kuasa aku OT semata nak belikan reket tenis ko tu... takde nyer... :P

TJ said...

Anon: TQ for your kind comment, I'm way much older than you, keep on practising ok !!!

ai: dari takde boleh ada tau .. bak kata adidas .. impossible is nothing !!!

Anonymous said...

ok i hope to enter malaysian open next year...

TJ said...

anon: Good Luck !!

Rashdan said...

Wah. Semua pun raket idaman kecuali raket Roddick & Federrer. St. Vincent tu menjilat jari tu..