Sunday, April 29, 2007

Entri Bergambar



Nadal menang kat Monte Carlo, mlm ni ada Nadal final kat Barcelona plak ... muda lagi mamat ni 21 tahun .. ada harapan jadi No 1 .... Tahniah Rafael Nadal, teruskan usaha dan cita2 anda ...usaha tangga kejayaan



Gamba diatas pulak adalah satu ritual dimana reket tenis sedang dijampi dengan menggunakan serapah-serapah tertentu oleh seorang bomoh tenis. Tujuannya adalah untuk menghalau roh-roh jahat di court tennis dan akan memberi kemenangan kepada tuan punya reket. Dengar citernya amalan kuno ini masih diamalkan .. yang kaler2 merah tu adalah ... 'the force' yang sedang masuk kedalam jisim2 dan molekul2 reket tenis tersebut. Percaya atau tidak .... Percayalah ..... hehehe


Jika anda terlampau lama tak main tenis dan asyik memeram bola tenis kat dlm botol tenis atau dlm beg didalam keadaan suhu tertentu ... maka inilah yang akan terjadi ... bole tenis anda akan menjadi anak ayam ... Percaya atau tidak ... hehehe sukati la nak percaya ke tak ... hahaha


haaa inilah akibatnya kalau terlampau percaya pada amalan kuno, konon2 leh menang kalau dah jampi reket ... tapi kalah gak .. .bila dah kalah hentak reket kat court .. sampai patah ... tak pun nak cari alasan untuk beli reket baru ....



ini adalah contoh terbaik pagi peribahasa melayu lama .. iaitu ... takde keje lain ke?? .... kalau aku jumpa mamat ni .. aku nak suruh dia buat ni sambil nanyi lagu Queen yang bertajuk 'I want to ride my bicycle'

Bicycle bicycle bicycle
I want to ride my bicycle bicycle bicycle
I want to ride my bicycle
I want to ride my bike
I want to ride my bicycle
I want to ride it where I like



People said that a picture tells a thousand words ... When I saw this picture, I told myself 'This is how my living room would be one day' ... well, that's only 10 words ... thousand words .. No .. thousands of ringgit .. definately.

4 comments:

Anonymous said...

nice!!!

-know from cbrn british hi-com-

Unknown said...

wahh...lawa gambar2 yg ko upload nie... hehehe... erkk..gambar terakhir tu...hope it won't be in your living room..but just a room yang ko speselkan utk tenis jek.. kalau tak pening kepala aku bila datang umah ko tgk reket je keliling umah... hehehe

Anonymous said...

Beb, ko dh berubah angin ke? Jgn la...hehe..GOLF tu Game Orang Lemah Fikiran je.

Ko tau mana nk cr kasut adidas? Aku nk cr A3 Accelerator. Brapa pun harga aku x kira. Aku nk jugak. Tp aku malas nk order online. Lambat..

TJ said...

muka hantu, aku tak penah nampak a3 accelerator kat mesia, kat london penah la, cantik siot tapi mahal, naknye yg warna white/silver/red tu, mmg sah nak menunujuk kalau pakai yg kaler camtu muahahhaha, tapi mmg cantik la ... aku berangan nak sambar barricade atau acclerator la ... sori la .. kat mesia mmg takde jual ... ko order online jer la ... order 2 tau ... utk aku sekali .. aku size 11 UK