Sunday, April 22, 2007

Monte Carlo Final, Wilson vs Babolat

mlm ni fedex akan lawan Nadal kat Monte Carlo final, aku tak dapat tgk .. takde astro .. tu pun kalau ada sports channel nak tunjuk .. mlm minggu byk game bola .. nadal katanya dah 2 tahun tak penah kalah kat claycourt .. aku tak pandai nak predict sapa menang .. tak kisah la sapa nak menang pun ...

Komen dan Observasi

Nadal utk monte carlo ni dia pakai reket baru .. Babolat Aeropro Drive with cortex ... fedex pulak pakai Wilson K-Factor 90 kot ... ni reket rasmi dorang .. tapi aku baca kat internet .. kdg2 pro ni pakai reket lama dorang ... tapi kaler jer lain ... kononnya reket keluaran baru .. tapi dorang pakai reket lama .. strategi kompeni2 tenis utk laris kan reket2 baru dorang ... ntah yer ntah tidak .. tapi benda ni diperdebatkan gak la .... dah ada plak tu siap ada gamba sebagai bukti ... cam james blake ... dia ni sponsored by Prince .. tapi sebenarnya reket dia tu reket dunlop .. mfil200 or 300 ... dikaler kan dan ada tulis Prince ... dulu2 Lendl masa dah tukar pakai Mizuna pun camtu gak ... kaler jer lain tapi Lendl tetap pakai Adidas Gtx Pro kot .... reket lendl ni dah jadi collectors item .. aku tgk kat ebay dah lebih 400 USD dah ... aku dapat reket adidas yg cam reket lendl pun dah kira ok la kot ....

No comments: